Online recenzije mogu biti izazovno područje u kojem se možda ne snalazite dobro. Pogotovo ako ste tek započeli s poslovanjem.
U ovom članku objašnjavamo zašto su recenzije važne i kako utječu na ponašanje klijenta te vam nudimo savjete za uspješno upravljanje svojim online ugledom.
Prednosti online recenzija
Online recenzije mogu značajno doprinijeti rastu vaše tvrtke ili obrta i uspješnom poslovanju. Recenzije klijenata mogu:
- Privući nove klijente: Dobre recenzije danas funkcioniraju kao moderni oblik usmenog prenošenja iskustava. Zadovoljni klijenti preporučuju vas drugima.
- Graditi povjerenje: Pozitivne recenzije pokazuju novim klijentima da ste pomogli drugima prevladati određeni izazov.
- Pomoći vam poboljšati svoju uslugu: recenzije klijenata pružaju povratne informacije. Govore vam što se klijentima sviđa, a što možete odraditi bolje.
- Učiniti vaš posao vidljivim: Recenzije pomažu vašem poslovanju da se bolje pozicionira u rezultatima pretraživanja.
- Uvjeriti ljude u kupnju: Kada ljudi čitaju dobra iskustva, vjerojatnije je da će odabrati vas umjesto drugih.
“Za mene su ocjene jako važne jer znam da su klijenti jako zadovoljni, a i drugi me mogu bolje uočiti.” objašnjava Nikola Zemljak iz obrta Art Decor.
Baš kao što dobre recenzije mogu pomoći vašem poslu, loše recenzije čine suprotno. Ljudi će vam vjerojatno manje vjerovati i neće se odlučiti za vaše usluge.
Utjecaj online recenzija na ponašanje kupaca
Pogledajmo neke opće statistike o online recenzijama iz anketa o ponašanju klijenata:
- 93 % judi kaže da online recenzije utječu na njihove odluke o kupnji.
- 91 % potrošača online recenzijama vjeruje koliko i osobnim preporukama.
- 90 % ljudi odvoji vrijeme za čitanje online recenzije prije odabira tvrtke.
"Ocjene su bitne jer se to najbolje vidi u sljedećim angažmanima. Klijenti vole osjetiti sigurnost, a komentari su često prvi indikator”, objašnjava Davorka Jurić, priča o uspjehu Trebam.hr sa studijem Giorgini.
Preporuke će vam pomoći da dođete do posla.
Što ako nemate online recenzije?
Negativne recenzije i ocjene mogu značajno naštetiti vašem poslovanju. No, nedostatak recenzija može biti jednako štetan jer će se potencijalni klijenti zapitati je li vaš posao pouzdan i imate li uopće klijenata.
Potencijalni klijenti mogu misliti da vaši prethodni klijenti nisu bili dovoljno zadovoljni da napišu recenziju ili da ne ulažete trud u izgradnju reputacije.
U svakom slučaju, vrijeme je da to ispravite.
Prikupite što više online recenzija i odgovarajte na njih
Kako potaknuti klijenta na objavu online recenzije
- Dobro odradite posao: Najbolji način za dobivanje pozitivnih referenca je pružanje izvrsne usluge i nadmašivanje očekivanja vaših klijenata.
- Zatražite recenziju: Nakon završetka posla, ljubazno zamolite svoje zadovoljne klijente da ostave ocjenu.
- Ponudite poticaj: Zadovoljnog klijenta ne možete kupiti, ali za iskrenu povratnu informaciju možete im ponuditi popust na buduće usluge ili sl.
- Budite ustrajni: Ponekad ljudi zaborave ostaviti recenziju iako su uslugom bili zadovoljni. Ljubazno ih podsjetite putem e-maila ili SMS-a.
- Olakšajte klijentima ostavljanje ocjena: Pošaljite klijentima izravan link na stranicu s ocjenama kako biste postupak učinili što jednostavnijim.
Kako odgovoriti na recenziju klijenta
Osvrnimo se još jednom na rezultate anketa o online recenzijama.
- 89 % potrošača odgovore pružatelja usluga na pozitivne i negativne recenzije.
- 53 % klijenata čekuje da će poduzeće odgovoriti na negativne recenzije unutar tjedan dana..
Klijenti očekuju odgovor kada ostave recenziju.
Koje zaključke možemo izvući za pružatelje usluga na temelju tih podataka?
- Uvijek odgovarajte: Bilo da je recenzija pozitivna ili negativna, odvojite vrijeme za odgovor. Ako možete, najbolje je da to učinite unutar 24 sata.
- Riješite probleme: Ako je klijent nezadovoljan uslugom, uzmite to u obzir i ponudite rješenje. To može pretvoriti negativno u pozitivno iskustvo i pokazuje vašu predanost klijentima.
- Usavršite vještine i usluge: Koristite povratne informacije, dobre i loše, kao priliku za učenje i poboljšanje svojih usluga.
Preuzmite kontrolu nad online reputacijom s Trebam.hr
Evo primjera stranice izvođača usluga na Trebam.hr s ocjenama i recenzijama:
Trebam.hr povezuje vas s klijentima koji mogu ocijeniti vašu uslugu nakon što je posao završen.
Samo klijentima koji imaju realno iskustvo s izvođačem dopuštamo da napišu recenziju.
Klijenti ocjenjuju posao od 1 do 5 zvjezdica, procjenjujući kvalitetu rada, cijenu i poštivanje rokova.
Trebam.hr pruža jednostavan način klijentima da ostave recenzije, a za vas da odgovorite na njih. S Trebam.hr javnom prezentacijskom stranicom možete prikazati reference, tvrtku i usluge na jednom mjestu.
Kada ljudi traže vaše poduzeće ili usluge koje nudite, vaša prezentacijska stranica na Trebam.hr pojavit će se na Googleu, zajedno s vašim ocjenama.
S dobrim ocjenama možete se svake godine natjecati za nagradu Top 50 hrvatskih majstora i poduzeća. Pobjednike promoviramo u našim marketinškim i medijskim kampanjama, čime dobivate još više izloženosti.
Nudimo i bedž s ocjenom koji možete objaviti na svojoj web stranici ili dodati u svoj email potpis.