Info centar za izvođače
Trendovi i analize
Kako online recenzije utječu na odabir izvođača usluga?

Kako online recenzije utječu na odabir izvođača usluga?

Znamo koliko je teško pronaći pouzdanog majstora, zato smo istražili što klijenti stvarno traže pri odabiru izvođača.

Rezultati istraživanja koje smo proveli na Trebam.hr pokazuju da većina ljudi ima visoka očekivanja kad je riječ o kvaliteti usluge i transparentnosti izvođača.

Korisnike ne zanima samo prosječna ocjena – ključna su mišljenja prethodnih klijenata, ukupan broj recenzija i odgovori izvođača na objavljena mišljenja klijenata.

Online recenzije postale su moderna verzija preporuka "od usta do usta" – ključna referenca koja često odlučuje hoće li se klijent odlučiti za određenog izvođača.

90 % ljudi tvrdi da internetske recenzije utječu na njihov odabir izvođača.

Što klijenti pregledavaju prije odabira izvođača usluga?

Kružni grafikon prikazuje broj recenzija koje klijenti pročitaju prije nego što se odluče za izvođača. Prikazani podaci: Više od 10 recenzija (37,3%), 8 - 10 recenzija (25,4%), 4 - 7 recenzija (22,4%), 1 - 3 recenzije (13,4%), i Ne čitaju recenzije (1,5%). Ukupan broj ispitanika je 414.

Koliko recenzija klijenti pročitaju prije nego što se odluče za izvođača ili uslugu?

  • 13,4 % potencijalnih klijenata pročita 1-3 recenzije,
  • 22,4 % pregleda 4-7 recenzija,
  • 25,4 % pročita 8-10 recenzija,
  • 37,3 % analizira više od 10 recenzija,
  • 1,5 % ne čita online recenzije
98 posto tražitelja usluga pročita barem jednu online recenziju prije nego što se odluči za izvođača.

Što je klijentima najvažnije kod online recenzija?

Najviše na odluku o odabiru izvođača usluge utječu napisana mišljenja drugih korisnika. Potencijalni klijenti ne gledaju samo prosječnu ocjenu, već pažljivo čitaju recenzije prethodnih klijenata i odlučuju na temelju njihovih iskustava:

  1. 58,8 % ispitanika odlučuje se na temelju mišljenja klijenata,
  2. 19,1 % daje prednost ažurnosti recenzija,
  3. 13,2 % najviše zanima ukupan broj recenzija,
  4. 8,8 % usredotočuje se na prosječnu ocjenu.

Recenzije su temelj za izgradnju povjerenja

Više od pola tražitelja usluga ne bi angažiralo izvođača bez ijedne recenzije.

57,4 posto ispitanika odgovorilo je da ne bi angažiralo izvođača bez internetskih recenzija.

Koliko visoka mora biti prosječna ocjena da bi klijent uzeo izvođača u obzir?

Minimalna ocjena koju izvođač mora imati da bi ga prosječan klijent uzeo u obzir iznosi 3,91/5.
Grafički prikaz minimalne prosječne ocjene koju izvođač mora imati da bi ga klijenti uzeli u razmatranje. Prikazana prosječna ocjena je 3,91, uz četiri zlatne zvjezdice, od kojih je jedna djelomično ispunjena.

Ljudi očekuju reakciju izvođača na internetske recenzije

Tri od četiri tražitelja usluga (73,5 % ispitanika) čitaju odgovore izvođača na internetske recenzije ili mišljenja klijenata online. Samo 26,5 % ne čita odgovore.

  • 20,9 % tražitelja usluga očekuje odgovor izvođača na negativnu recenziju.
  • 40,3 % ispitanika očekuje odgovor na svaku objavljenu recenziju.
  • 38,8 % ne očekuje odgovore izvođača na recenzije.
Četiri od deset tražitelja usluga očekuju odgovor izvođača na svaku objavljenu recenziju, dok dva od deset očekuju reakciju samo na negativne recenzije.

Koliko brzo bi izvođač trebao odgovoriti na online recenziju?

  • 5,9 % tražitelja usluga očekuje odgovor izvođača na objavljenu recenziju u roku od nekoliko sati.
  • 19,1 % ispitanika očekuje odgovor unutar 24 sata.
  • 23,5 % potencijalnih klijenata očekuje reakciju izvođača u roku od 3 dana.
  • 16,2 % ljudi očekuje odgovor unutar tjedan dana.
  • 35,3 % ispitanika ne očekuje odgovor izvođača.